لیست اولویت های پژوهشی بانک سامان

اولویت های پژوهشی بانک سامان در سال 1401

اولویت های پژوهشی بانک سامان در سال 1401

از پشتیبان سیستم در
Number of replies: 0

ریسک‌های اقتصادی، تحلیل آثار آنها و ارائۀ راهکار (مطالعات کلان و تطبیقی در شبکۀ بانکی)
  • بررسی عوامل مؤثر بر افزایش چک‌های برگشتی و راهکارهای کاهش آن در سیستم بانکی
  • علت معوقه شدن مطالبات سیستم بانکی
  • بررسی انواع ریسک در اقتصاد ایران و تأثیرات آن بر سیستم بانکی و بانک سامان
  • بررسی آثار سیکل‌های اقتصادی بر صنعت بانکداری و تأثیر آن بر سود و ریسک در سیستم بانکی و بانک سامان
  • آسیب‌شناسی علت بروز مطالبات معوقه از دیدگاه قوانین و مقررات
  • بررسی راهکارهای کاهش آثار تحولات سیاسی و اقتصادی بر عملکرد بانک‌ها و بانک سامان
  • بررسی فرایندهای مؤثر پیگیری وصول مطالبات در شبکه بانکی و ارائۀ فرایند اجرایی بهینه
  • بررسی سازو کارهای حقوقی جدید در خصوص بهبود وصول مطالبات بانک‌ها
شبکۀ شعب و کانال‌های ارائۀ خدمت

  • بررسی تعداد بهینه شعب بانک‌ها و بانک سامان
  • محاسبۀ کارایی، اثربخشی و بهره‌وری شعب بانک‌ها با استفاده از تکنیک‌های جدید
  • درجه‌بندی شعب با توجه به معیارهای کارایی، سودآوری، مشتری‌مداری و ...
  • ارائۀ الگویی برای مکانیابی شعب در داخل شهرها
  • بررسی ضرورت توجه به ویژگی‌های اقلیمی-فرهنگی و اجتماعی در طراحی و چیدمان شعب بانکی
  • بررسی الگوی مناسب برای گسترش شبکه شعب با توجه به تغییرات فناوری و پیشرفت بانکداری الکترونیک
  • سنجش اثربخشی موقعیت مکانی خودپردازها و ارائۀ الگویی برای جابجایی و مکان‌یابی آنها
  • ارزیابی عملکرد پایانه‌های فروش (POSها) و ارائۀ راهکارها جهت افزایش سهم از بازار
ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی و ارائۀ راهکار (صرفاً در قالب مطالعات تطبیقی درون شبکه بانکی)

  • ارائۀ الگویی برای ارزیابی و سنجش میزان اثربخشی و کارایی واحدهای ستادی
  • بررسی نقش فرهنگ سازمانی بر عملکرد بانک‌ها (مطالعۀ تطبیقی بانک‌های دولتی و خصوصی)
  • تحلیل فرهنگ سازمانی بانک‌ها و ارائۀ راهکارهای اصلاحی آن
  • طراحی الگوی مناسب ارزیابی اثربخشی آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان
مدیریت نقدینگی

  • بررسی نحوه مدیریت نقدینگی در بانک‌ها و پیشنهادهایی برای بهبود آن (مطالعۀ تطبیقی)
  • بررسی سازوکار لازم برای تعمیق بازار بین بانکی
  • تدوین الگوی مطلوب مدیریت نقدینگی در بانک‌ها
  • به کارگیری الگوهای اقتصادسنجی جهت محاسبۀ میزان نقدینگی مورد نیاز بانک در دوره‌های زمانی مختلف
  • شناسایی ابزارهای تأمین مالی نوین و فرصت‌های پیشرو در استفاده از آنها
آثار تغییرات نرخ سود و قیمتگذاری خدمات بانکی

  • بررسی تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بخش‌های مختلف بر عملکرد بانک‌ها
  • بررسی آثار کاهش نرخ سود تسهیلات در روند فزایندۀ مطالبات معوق و سررسیدگذشته
  • بررسی تأثیر تغییرات نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات در عملکرد بانک‌ها و ارائۀ راهکارهای مطلوب در جهت کاهش خطرپذیری این تغییرات
  • قیمت‌گذاری خدمات بانکی (مبنای محاسبه کارمزد خدمات)
  • راهکارهای افزایش سهم کارمزد از درآمدهای بانک‌ها
رضایت‌سنجی و رفتارشناسی مشتریان

  • سنجش رضایت مشتریان از طریق تکنیک داده‌کاوی
  • شناسایی گروه‌های مشتری با رویکرد سودآوری
  • تدوین نظام سنجش رضایت مشتری جهت دستیابی به شاخصی که قابل استفاده در نظام ارزیابی عملکرد شعب باشد.
  • بررسی و تدوین شاخص‌های مشتریان مؤثر در تحقق اهداف بانک و طبقه‌بندی آنها و شناسایی نیازهای هر طبقه
  • ارائۀ الگوهای رفتاری مشتریان بانک و برنامه‌ریزی جهت ایجاد وفادارسازی آنها
  • بررسی عوامل محسوس فیزیکی بر جذب مشتریان
  • بررسی راهکارهای ترغیب مشتریان و تغییر نگرش در جهت جذب منابع ارزان‌قیمت

تبلیغات: ارزیابی، شناسایی فرصت‌ها و ارائۀ راهکار

  • اثربخشی تبیلغات (مطالعۀ تطبیقی)
  • بررسی کارآمدی رسانه‌ها در تبلیغات بانکی و مکانیزم انتخاب بهینۀ رسانه و پیام
  • طراحی ساختار سیستم ارزیابی عملکرد بازاریابی
  • بررسی عادات رسانه‌ای مخاطبان به تفکیک گروه‌بندی مشتریان

روابط بین‌المللی

  • بررسی اثرات تحریم‌های بین‌المللی بر وضعیت فعالیت‌های بانک‌ها
  • بررسی و شناسایی ابزارهای تأمین مالی مشتریان در عرصۀ تجارت بین‌الملل
  • بررسی جدیدترین ابزارها و روش‌های نوین بانکی در دیگر کشورها
  • ارائۀ راهکارهای متنوع‌سازی و توسعۀ خدمات بانکی در سطح بین‌الملل

بانکداری الکترونیک

  • استراتژی مطلوب بازاریابی بانکداری الکترونیک
  • بررسی موانع زیرساختی برای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و کانال‌های ارتباطی جدید تبادلات بین بانکی
  • شناسایی فرصت‌های بهبود تجربه مشتری از طریق بانکداری الکترونیک
  • ارائۀ راهکارهای الکترونیکی جهت بهبود سطح شخصی‌سازی در خدمات بر اساس گونه‌شناسی مشتریان
  • مطالعه و امکان‌سنجی توسعۀ خدمات بانکداری الکترونیک