- بررسی عوامل مؤثر بر افزایش چکهای برگشتی و راهکارهای کاهش آن در سیستم بانکی
- علت معوقه شدن مطالبات سیستم بانکی
- بررسی انواع ریسک در اقتصاد ایران و تأثیرات آن بر سیستم بانکی و بانک سامان
- بررسی آثار سیکلهای اقتصادی بر صنعت بانکداری و تأثیر آن بر سود و ریسک در سیستم بانکی و بانک سامان
- آسیبشناسی علت بروز مطالبات معوقه از دیدگاه قوانین و مقررات
- بررسی راهکارهای کاهش آثار تحولات سیاسی و اقتصادی بر عملکرد بانکها و بانک سامان
- بررسی فرایندهای مؤثر پیگیری وصول مطالبات در شبکه بانکی و ارائۀ فرایند اجرایی بهینه
- بررسی سازو کارهای حقوقی جدید در خصوص بهبود وصول مطالبات بانکها
- بررسی تعداد بهینه شعب بانکها و بانک سامان
- محاسبۀ کارایی، اثربخشی و بهرهوری شعب بانکها با استفاده از تکنیکهای جدید
- درجهبندی شعب با توجه به معیارهای کارایی، سودآوری، مشتریمداری و ...
- ارائۀ الگویی برای مکانیابی شعب در داخل شهرها
- بررسی ضرورت توجه به ویژگیهای اقلیمی-فرهنگی و اجتماعی در طراحی و چیدمان شعب بانکی
- بررسی الگوی مناسب برای گسترش شبکه شعب با توجه به تغییرات فناوری و پیشرفت بانکداری الکترونیک
- سنجش اثربخشی موقعیت مکانی خودپردازها و ارائۀ الگویی برای جابجایی و مکانیابی آنها
- ارزیابی عملکرد پایانههای فروش (POSها) و ارائۀ راهکارها جهت افزایش سهم از بازار
- ارائۀ الگویی برای ارزیابی و سنجش میزان اثربخشی و کارایی واحدهای ستادی
- بررسی نقش فرهنگ سازمانی بر عملکرد بانکها (مطالعۀ تطبیقی بانکهای دولتی و خصوصی)
- تحلیل فرهنگ سازمانی بانکها و ارائۀ راهکارهای اصلاحی آن
- طراحی الگوی مناسب ارزیابی اثربخشی آموزشهای ضمن خدمت کارکنان
- بررسی نحوه مدیریت نقدینگی در بانکها و پیشنهادهایی برای بهبود آن (مطالعۀ تطبیقی)
- بررسی سازوکار لازم برای تعمیق بازار بین بانکی
- تدوین الگوی مطلوب مدیریت نقدینگی در بانکها
- به کارگیری الگوهای اقتصادسنجی جهت محاسبۀ میزان نقدینگی مورد نیاز بانک در دورههای زمانی مختلف
- شناسایی ابزارهای تأمین مالی نوین و فرصتهای پیشرو در استفاده از آنها
- بررسی تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بخشهای مختلف بر عملکرد بانکها
- بررسی آثار کاهش نرخ سود تسهیلات در روند فزایندۀ مطالبات معوق و سررسیدگذشته
- بررسی تأثیر تغییرات نرخ سود سپردهها و تسهیلات در عملکرد بانکها و ارائۀ راهکارهای مطلوب در جهت کاهش خطرپذیری این تغییرات
- قیمتگذاری خدمات بانکی (مبنای محاسبه کارمزد خدمات)
- راهکارهای افزایش سهم کارمزد از درآمدهای بانکها
- سنجش رضایت مشتریان از طریق تکنیک دادهکاوی
- شناسایی گروههای مشتری با رویکرد سودآوری
- تدوین نظام سنجش رضایت مشتری جهت دستیابی به شاخصی که قابل استفاده در نظام ارزیابی عملکرد شعب باشد.
- بررسی و تدوین شاخصهای مشتریان مؤثر در تحقق اهداف بانک و طبقهبندی آنها و شناسایی نیازهای هر طبقه
- ارائۀ الگوهای رفتاری مشتریان بانک و برنامهریزی جهت ایجاد وفادارسازی آنها
- بررسی عوامل محسوس فیزیکی بر جذب مشتریان
- بررسی راهکارهای ترغیب مشتریان و تغییر نگرش در جهت جذب منابع ارزانقیمت
تبلیغات: ارزیابی، شناسایی فرصتها و ارائۀ راهکار
- اثربخشی تبیلغات (مطالعۀ تطبیقی)
- بررسی کارآمدی رسانهها در تبلیغات بانکی و مکانیزم انتخاب بهینۀ رسانه و پیام
- طراحی ساختار سیستم ارزیابی عملکرد بازاریابی
- بررسی عادات رسانهای مخاطبان به تفکیک گروهبندی مشتریان
روابط بینالمللی
- بررسی اثرات تحریمهای بینالمللی بر وضعیت فعالیتهای بانکها
- بررسی و شناسایی ابزارهای تأمین مالی مشتریان در عرصۀ تجارت بینالملل
- بررسی جدیدترین ابزارها و روشهای نوین بانکی در دیگر کشورها
- ارائۀ راهکارهای متنوعسازی و توسعۀ خدمات بانکی در سطح بینالملل
بانکداری الکترونیک
- استراتژی مطلوب بازاریابی بانکداری الکترونیک
- بررسی موانع زیرساختی برای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و کانالهای ارتباطی جدید تبادلات بین بانکی
- شناسایی فرصتهای بهبود تجربه مشتری از طریق بانکداری الکترونیک
- ارائۀ راهکارهای الکترونیکی جهت بهبود سطح شخصیسازی در خدمات بر اساس گونهشناسی مشتریان
- مطالعه و امکانسنجی توسعۀ خدمات بانکداری الکترونیک