پرش به محتوای اصلی

صنف کیف و کفش 1400

صنف کیف و کفش 1400
از پشتیبان سایت در
Number of replies: 0

گزارشهای اصناف با مراجعه مستقیم به تعدادی از بنگاه های اقتصادی فعال در شهر تهران با در نظر گرفتن پراکندگی جغرافیایی آنها، انجام می گیرد. در این گزارش می خوانید:

  • بازار کیف و کفش  کشور همچون سایر بازارها در دو سال گذشته دچار تلاطمات و نوسانات زیادی بوده است. افزایش تورم در دوسال اخیر سبب شده تا بسیاری از مردم توان خرید خود را از دست  بدهند و هزینه های خود را تنها به تامین نیازهای اساسی زندگی محدود نمایند . از سود دیگر افزایش نرخ ارز اگر چه بر گرانی تولید داخلی اثر زیادی گذاشته است ، اما به نوبه خود  بر روی کالاهای وارداتی اثری چند برابری داشته است
  • با این وجود توانمندی صنعت  تولید کیف و کفش کشور موجب شده که بازار کیف و کفش دوران گذاری  را از عصر اتکا به محصولات خارجی به اتکا بیشتر به تولیدات داخلی را تجربه کند .
  • با این وجود داده های این گزارش بیانگر آن است که بازار کیف و کفش کشور در حال بازیابی نسبی خود و حرکت به سمت بهبود است .افزایش فروش محصولات داخلی نمادی از این بازیابی است .
  • در عین حال استفاده از شیوه های مختلف فروش(مانند فروش از طریق شبکه هاب اجتماعی گامی در راه کاهش هزینه تمام شده کالا ونگهداشت و یا افزایش فروش واحدها محسوب می گردد.
  • در مجموع به نظر میرسد که بازار کیف و کفش پس از گذراندن دو سال سخت در حال حرکت نسبی به سوی بهبود است
  • 58 درصد از واحدها با کاهش  تعداد مشتریان مواجه بوده اند.
  • ارزیابی صاحبان صنف برای سال آتی نشان از کاهش تعداد مشتریان برای 44 درصد از واحدها دارد.
  • میزان فروش 41 درصد از واحدها در سال جاری  در وضعیت ثبات یا صعودی قرار داشته  است. بنا به گمانه زنی فعالان این رقم در سال آتی به 62 درصد خواهد رسید.
  • در سال جاری 43 درصد از واحدها با ثبات و یا افزایش در مانده گردش مالی مواجه بوده اند. ارزیابی فعالان بازار حکایت از افزایش این رقم تا 67 درصد را خواهد داشت.
  • در سال جاری میزان سود آوری در  42 درصد از بنگاهها وضعیت صعودی و یا ثبات داشته است این رقم در سال آتی به  62 درصد افزایش خواهد یافت.
  • در حال حاضر77 درصد از واحدها در کسب و کار خود از روش خرید مدت دار استفاده می کنند.
  • 33 درصد از صاحبین مشاغل در این صنف بخشی از نیازهای مالی خود را از نظام بانکی تامین می کنند.
  • 50 درصد از جامعه اماری این پیمایش در زمره مشتریان فعال و غیر فعال بانک سامان بوده اند.
  • از 52 درصد مشتریان بانک سامان 33  درصد از خدمات ارائه شده توسط بانک ابراز رضایت کرده اند.